[Hoofdstuk 3,4 en 5] Tips: ecommerce en conversie

Standard

fashion-ecommerce-asia-infographic

De e-commercesector verandert. Het is niet alleen de omslag van offline naar online, de concurrentie tussen (online) retailers neemt toe en zet druk op onderscheidende factoren zoals snelheid, flexibiliteit en conversie. TIE Kinetix, aanbieder van e-commerce en channelmarketing Software-as-a-Service-oplossingen, noemt vijf ontwikkelingen op het gebied van e-commerce die momenteel veel invloed hebben in de sector.

1. Verhogen conversie prioriteit bij marketeers

Het grote aanbod aan online retailers maakt het voor marketeers moeilijk om klanten aan hun merk te binden en verkeer naar de website te genereren. Daarom heeft het behalen van optimaal rendement uit conversie hoge prioriteit. Door nieuwe analytics-technologieën en self service-tools zijn marketeers in staat elke dag de conversie van hun website te monitoren en bij te sturen. Het gebeurt dan ook steeds vaker dat grote organisaties geen jaarbudgetten, maar maand- of weekbudgetten aan de marketingafdeling beschikbaar stellen. Op deze manier kunnen er direct maatregelen worden getroffen wanneer de conversie tegenvalt.

 

 

Continue reading

[Hoofdstuk 3 en 5] Hologrammen ABBA willen in 2019 weer op tournée #mixedreality

Standard

Michael Jackson deed het al eerder. Na hun dood zijn ze nogmaals verschenen als… hologram. Mashable meldt dat de Zweedse band ABBA (alle leden leven nog) een toer plant voor 2019.

Instead, they’ll be recreated into “digital avatars” for a virtual reality tour in 2019, something which was hinted on their Facebook page last October. This, despite all members of ABBA being very much alive.

 

De Zweedse band plant deze toer meer dan drie decennia na hun laatste officiële tour. Het zijn hun hollogrammen die op tournée gaan samen met een live band.
“We kunnen op het podium staan ​​terwijl ik thuis ben met de honden,” zo vertelt ABBA-lid en componist Benny Andersson aan de Herald Sun.

Considering singer Agnetha Faltskog’s noted fear of flying, it’s certainly a worthy (and economical) option of touring in this case. But we’re not too excited about it potentially replacing live touring.

Hoofdstuk 1: Lang leve de nieuwe conversiefunnel, die geen funnel meer is!

Standard

 

Onderzoeker Forrester heeft een nieuwe funnel gepresenteerd. Een echte funnel is het niet meer, het meer een moderne conversiemethode die rekening houdt met het crosschannel gedrag van consumenten.

Het model – dat het online conversieproces beschrijft – bekijken kunnen we de diverse onderdelen uitleggen als:

Discover, waarbij bezoekers een merk of product actief of passief ontdekken kunnen. Hierbij is er sprake van verschillende touchpoints tijdens het pad dat de consument beloopt. Consumenten kunnen bijvoorbeeld bewust een product willen ontdekken of toevallig overtuigd raken van het merk of product.
Explore, is het beter bekijken van het aanbod, product of merk. Dit kan multichannel of crosschannel gaan. Bezoekers kunnen dit bijvoorbeeld doen via de mobiel of fysiek in een winkel.
Buy, is het proces waarin de consument de producten vindt, aanschaft en afrekent in de online kassa. Hierbij hoort ook een tevreden gevoel en een gemakkelijk en efficient online koopproces. Forrester geeft aan dat 52% van de Amerikanen in 2014 een webshop – waarbij zij een slechte koopervaring hadden – nooit meer bezoeken.
Engage, is wellicht het meest opvallende onderdeel van dit model omdat het – in dit model – na de aankoopfase komt. Het betrokken zijn met het product – en het kanaal – vindt voor, tijdens en na de koop plaats. Zo kan een tevreden koper zijn ervaring na de aankoop delen in de social media. Forrester bedoelt met de betrokkenheid die na de koop plaats vindt de
kans op retentie en herhaalbezoek. Ook zorgt engagement voor langdurige trouwe consumenten en het delen van de positieve koopervaring. Het oproepen van engagement na de koop wordt call-to-engagement genoemd. Het via e-mail vragen om een productbeoordeling op de site te plaatsen
is hiervan een voorbeeld.