Hoofdstuk 1 video #3104 Creating a friction free digital customer experience

Deze video toont hoe je een klantreis kunt ontdoen van fricties. De maker
Experian UK Business zegt over de uitleg in de video:

The rise of digital created certain expectations about how much easier the digital journey should be for the customer. In reality the customer experience has often been the opposite. Customers are being asked to provide lots of information creating points of friction for them.

[Hoofdstuk 3,4 en 5] Tips: ecommerce en conversie #2218

De e-commercesector verandert. Het is niet alleen de omslag van offline naar online, de concurrentie tussen (online) retailers neemt toe en zet druk op onderscheidende factoren zoals snelheid, flexibiliteit en conversie. TIE Kinetix, aanbieder van e-commerce en channelmarketing Software-as-a-Service-oplossingen, noemt vijf ontwikkelingen op het gebied van e-commerce die momenteel veel invloed hebben in de sector.

1. Verhogen conversie prioriteit bij marketeers

Het grote aanbod aan online retailers maakt het voor marketeers moeilijk om klanten aan hun merk te binden en verkeer naar de website te genereren. Daarom heeft het behalen van optimaal rendement uit conversie hoge prioriteit. Door nieuwe analytics-technologieën en self service-tools zijn marketeers in staat elke dag de conversie van hun website te monitoren en bij te sturen. Het gebeurt dan ook steeds vaker dat grote organisaties geen jaarbudgetten, maar maand- of weekbudgetten aan de marketingafdeling beschikbaar stellen. Op deze manier kunnen er direct maatregelen worden getroffen wanneer de conversie tegenvalt.

Continue reading