De nieuwe cover van het HCC: Handboek Conversie & Customer Journey Mapping in 3D
Month: April 2016
Sceenshot nieuwe cover Handboek Conversie & Customer journey mapping
Document #2203 Service Blueprinting: A Practical Technique for Service Innovation
Document #2203 Service Blueprinting: A Practical Technique for Service Innovation
1 Service Blueprinting: A Practical Technique for Service Innovation Mary Jo Bitner PetSmart Chair in Services Leadership Center for Services Leadership W. P. Carey School of Business Arizona State University Tempe, AZ 85287-4106 maryjo.bitner@asu.edu; 480-965-6201 Amy L. Ostrom Associate Professor of Marketing W. P. Carey School of Business Arizona State University Tempe, AZ 85287-4106 amy.ostrom@asu.edu; 480-965-6201 Felicia N. Morgan Assistant Professor of Marketing University of West Florida Department of Marketing and Economics Pensacola, FL 32514 fmorgan@uwf.edu; 850-474-2659 The authors thank the Center for Services Leadership for its support of this project. They also sincerely thank the individuals who contributed to the case studies including: Greg Reid and Maynard Skarka of Yellow Transportation (YRC Worldwide); Renee Ryan, formerly of ARAMARK and currently with Best Western International; Mark Rosenbaum, consultant to Marie Stopes International and a professor at Northern Illinois University; Rick Mears of the San Francisco Giants; and Sara Moulton Reger of IBM. In addition the authors thank three anonymous reviewers and the editor at California Management Review for their helpful and constructive comments on earlier drafts of this paper. Copyright 2007 Center for Services Leadership, Arizona State University
[Infographic] Goede reviews kunnen 50% meer conversie opleveren!
Reviews worden in Nederland niet zomaar geplaatst. Het ‘kopen’ van reviews – zoals met het kunnen winnen van een prijs – is not done. Veel online shophouders lijken zich hier niet van bewust. Reviews zijn dan ook een onderbelicht element van de (omnichannel) strategie. Toch beslissen veel consumenten op basis van review. En juist daar het verschil kan maken.
Hoofdstuk 1 #2106 #105 [Video] Demand Generation Funnel #HOC #onlineconversie #funnel
Justin Gray legt op video de Demand Generation Funnel uit. De modernisering van de funnel op basis van modern klantgedrag.
Extra video en toelichting op de hernieuwde b2b-klant en demanding funnel:
De 10 ontwikkelingen die hebben geleid tot nieuwe funnels en online conversiepaden zijn:
- De complexiteit van de moderne klantrelatie.
- ‘Engagment is key.’
- Veel funnels waren puur gericht op sales minder op retentie en de relatie.
- Invloeden van de inzet van een multichannel- en crosschannel-strategie.
- Er dient een grote hoeveelheid touchpoints aanwezig te zijn in het conversiepad die de bezoeker op verschillende manier triggert om dieper de trechter in te duiken.
- Het scannen van content, channels door de bezoeker op zoek naar een juiste beleving en relevante trigger.
- De consument ervaart de online beleving steeds intensiever door de sterke online engagement.
- De impact van social media en het zoeken naar social proof door de consument om zo zichzelf te overtuigen of de juiste aankoop te bevestigen.
- Online mixen de merkervaringen, interactie, diverse touchpoints ende salesfunnel en kanalen.
- Loyalty en het bieden van (multichannel) service is belangrijker geworden dan een eenmalige aankoop.