‘Prijsbewuste winkels profiteren van inflatie; Bol, Hellofresh en PicNic merkkracht stijgers’

1,000+ Free Retail & Shopping Images

 

Van de retailers met de hoogste groeiverwachting voor de komende twee jaar, blinken er acht uit in hun prijsstelling. In deze tijd van extreem hoge inflatie heeft de prijsbewuste winkelier het beste toekomstperspectief, blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2022 van Hendrik Beerda Brand Consultancy. De historische daling van de koopkracht maakt de Nederlandse consument nog functioneler ingesteld. Mede dankzij zijn scherpe prijsstelling behoudt bol.com zijn koppositie. Parfumeriemerk Douglas is sinds afgelopen jaar het hardst gedaald.

 

 

 

Continue reading

Effectiveness Awards 2022: ‘Tv-reclame omarmt digitaal’

De Creative Effectiveness Award erkennen de meest impactvolle advertenties van het afgelopen jaar, beoordeeld door consumenten. In 2021 werden meer dan 13.000 tv-, digitale, print- en buitenreclames in 75 markten geëvalueerd met behulp van Link, het creative testing platform van Kantar. De awards belonen die advertenties die de meeste impact hadden op het versterken van het merk, het stimuleren van de verkoop en het vergroten van de merkwaarde op lange termijn. De awards zijn niet alleen een erkenning van het beste creatieve werk van het jaar, ze laten ook de ‘creatieve vonken’ zien – de gemeenschappelijke thema’s die de meest effectieve advertenties onderscheiden. Ook benadrukken ze enkele van de belangrijkste trends die van invloed zijn op reclame in 2021. 

 

Continue reading