[Hoofdstuk 3,4 en 5] Tips: ecommerce en conversie

Standard

fashion-ecommerce-asia-infographic

De e-commercesector verandert. Het is niet alleen de omslag van offline naar online, de concurrentie tussen (online) retailers neemt toe en zet druk op onderscheidende factoren zoals snelheid, flexibiliteit en conversie. TIE Kinetix, aanbieder van e-commerce en channelmarketing Software-as-a-Service-oplossingen, noemt vijf ontwikkelingen op het gebied van e-commerce die momenteel veel invloed hebben in de sector.

1. Verhogen conversie prioriteit bij marketeers

Het grote aanbod aan online retailers maakt het voor marketeers moeilijk om klanten aan hun merk te binden en verkeer naar de website te genereren. Daarom heeft het behalen van optimaal rendement uit conversie hoge prioriteit. Door nieuwe analytics-technologieën en self service-tools zijn marketeers in staat elke dag de conversie van hun website te monitoren en bij te sturen. Het gebeurt dan ook steeds vaker dat grote organisaties geen jaarbudgetten, maar maand- of weekbudgetten aan de marketingafdeling beschikbaar stellen. Op deze manier kunnen er direct maatregelen worden getroffen wanneer de conversie tegenvalt.

 

 

Continue reading

[Hoofdstuk 3 en 5] Hologrammen ABBA willen in 2019 weer op tournée #mixedreality

Standard

Michael Jackson deed het al eerder. Na hun dood zijn ze nogmaals verschenen als… hologram. Mashable meldt dat de Zweedse band ABBA (alle leden leven nog) een toer plant voor 2019.

Instead, they’ll be recreated into “digital avatars” for a virtual reality tour in 2019, something which was hinted on their Facebook page last October. This, despite all members of ABBA being very much alive.

 

De Zweedse band plant deze toer meer dan drie decennia na hun laatste officiële tour. Het zijn hun hollogrammen die op tournée gaan samen met een live band.
“We kunnen op het podium staan ​​terwijl ik thuis ben met de honden,” zo vertelt ABBA-lid en componist Benny Andersson aan de Herald Sun.

Considering singer Agnetha Faltskog’s noted fear of flying, it’s certainly a worthy (and economical) option of touring in this case. But we’re not too excited about it potentially replacing live touring.