Nederlandse software startup sleept 11 miljoen euro binnen

Standard


De Nederlandse startup 
Bright Computing heeft een kapitaalinjectie van 11 miljoen euro ontvangen van Amerikaanse, Engelse en Nederlandse investeerders voor verdere expansie. De investering wordt geleid door Draper Fisher Jurvetson (DFJ), bekend van onder andere Tesla Motors, Twitter, Skype en Hotmail, en DFJ Esprit. Daarnaast participeren ook Prime Ventures en de oorspronkelijke investeerder ING Corporate Investments bij deze investeringsronde. De investeerders krijgen als gevolg van de kapitaalinjectie een zetel in de raad van commissarissen. Dat meldt Bright in een persbericht. Continue reading

Handboek Online Conversie op site CRM & e-commerce specialist Luuk Roovers

Standard

” hoccrmAuteur Patrick Petersen, bekend van de bestsellers Handboek Online Marketing en Handboek Content Strategie, heeft op MARCOM14 zijn nieuwe boek gelanceerd. Het ‘Handboek Online Conversie‘ biedt tips, onderzoeksresultaten, modellen, voorbeelden en cases die je helpen om meer online resultaat te behalen.Hierbij staat het optimaliseren van het bereik (Reach), de betrokkenheid van de doelgroep (Engagement), het activeren van deze doelgroep (Activate) en het vervolgens omzetten naar resultaat (Nurture) centraal.

In het HOC komen diverse expertcases aan bod zoals Wehkamp.nl, Concept7, KLM, E.J. van Bel en Frans Appels. De praktische marketingmodellen, zoals het REAN model, worden daadwerkelijk ingezet bij conversieoptimalisatie in organisaties.

Het handboek leunt zwaar op de actuele praktijk en maakt een einde aan het ondoordacht inzetten van online uitingen!”

Mobiele app brengt conversie met mogelijkheid meerdere straten te winkelen

Standard

128850-b809ca23-56cf-4d53-866a-896ae6c240ff-12-checkout-step-1-large-1398354352

9 straatjes online brengen haar eerste iPad app uit. Op basis van een eiegn app commerce platform van de gelijknamige Utrechtse startup, is de bestaande webshop eenvoudig aangesloten in een native app terwijl het karakter en uitstraling van de website behouden is gebleven. Met deze app winkel je eenvoudig en snel in 40 winkels van de Amsterdamse 9 straatjes. Van eigenzinnige mode boutiques tot speciaalzaken met unieke meubelstukken, je vindt het allemaal in de 9 straatjes iPad app. Het Highstreet platform stelt e-retailers in staat om snel en eenvoudig een eigen, hoogwaardige‚ branded e-commerce app voor de iPad te publiceren. Highstreet biedt de e-commerce ervaring waar tabletgebruikers op hebben gewacht. Door gebruik te maken van native app technologie is Highstreet sneller, simpeler en prettiger in gebruik dan (responsive) websites.

De app

De app is ontwikkeld op het Highstreet app commerce platform. De gevarieerde en inspirerende collectie van 9 straatjes online leent zich uitstekend voor een nieuwe manier van online winkelen. Daarmee is het de derde webwinkel die gebruik maakt van het app commerce platform. Highstreet zorgt ervoor dat de klanten kunnen winkelen op een manier die perfect past bij de manier waarop ze hun tablet gebruiken. Ontspannen, thuis op de bank door de collectie bladeren en geïnspireerd raken door de grote afbeeldingen. De 9 straatjes ipad app is nu gratis te downloaden.

Interview auteur Patrick Petersen over zijn nieuwe Handboek Online Conversie #HOC #TijdschriftvoordeMarketing

Standard

hocinterview

 In juni presenteerde Patrick Petersen zijn nieuwe boek ‘Handboek Online Conversie’. Petersen (@OnlineMarketeer) is online marketeer, consultant, docent en spreker op gebied van online strategie, sociale media, zoekmachinemarketing, usability, contentmarketing en mobile marketing, ondernemer, goed verkopend auteur van onder meer Handboek Mobile Marketing, en Handboek Content Strategie. Verder is hij oprichter van het platform SocialMedia.nl, blogger en columnist.

Weer een handboek. Weer veel over te doen ‘want dat boek had iedereen kunnen schrijven’, maar hij deed het. En gevoel voor marketingmomentum kunnen we Petersen niet ontzeggen. Conversie is hét marketingbuzzword van 2014.

Acht vragen aan Patrick Petersen over zijn handboek Online Conversie. Even niet de meest voor de hand liggende.

Eerst maar de open deur in de vorm van een tip: welk idee moeten marketeers per direct loslaten?
De old skool/methoden van ‘online optimalisatie’. Het gaat niet alleen om grotere plaatjes, oranje buttons en simpele funnels waar je een online bezoeker doorheent ‘duwt’ .

In de eerste plaats willen we graag weten waarom je vindt dat dit boek geschreven moest worden. Is online conversie zo’n topic?
De conversiepaden zijn – onder andere onder druk van het multichanneleffect – de laatste jaren flink veranderd. Het is niet even wat besteden aan zoekmachinemarketing, wat leuke banners en dan een eenvoudige landing en funnel inzetten om die online klant te vangen. De online bezoekers hebben soms al twintig jaar surf- en dus internetervaring. Zij laten zich niet gemakkelijk vangen. Het scannen, beslissen, wel of niet doorklikken hangt aan steeds meer succesfactoren vast. Daarbij is de impact van de crosschannelbenadering enorm. We schieten op snelheid door diverse kanalen heen. Ik ben sinds 2000 docent online conversie en usability en consultant op dit praktische leergebied.

Maar je pakt een enorm groot onderwerp. Had je niet de neiging om er een deelonderwerp uit te pikken, denk aan sales gerelateerde conversie, conversie op e-mailmarketing, mobile conversie…
Agree. Het boek had ook 2.000 pagina’s dik kunnen zijn maar daarom ook een crossmediale aanpak. Het boek kent naast het papieren aanbod een nog groter digitale aanbod met extra’s. In het boek verwijzen we naar een massa aan video’s, cases en extra artikelen op de website die bij het boek hoort. Daarnaast kent het boek – ter ondersteuning – een dagelijks actieve Twitter-account.

Er is momenteel best veel te doen over conversie, Tom de Bruyne spreekt in Tijdschrift voor Marketing over ‘een strijd tussen het merk- en het conversiekamp (TvM 6/14)’, waar sta jij?
Het vak moet zichzelf opnieuw uitvinden. Als je als ‘ conversieconsultant’ nog steeds met verhaaltjes uit 2000 aan komt zetten, dan onderschat je de consument. De mobiele kanalen, sociale media, contentmarketing, de online influences en veranderingen in indexering van de zoekmachinemarketing-taktieken dwingen de conversiegerichte online marketeer de boel eens anders te bekijken. Online consultants moeten zichzelf anno 2014 ook opnieuw uitvinden. Nu de budgetten steeds vaker vooral naar ‘online’  gaan, moeten we de boel ook veel professioneler en intensiever bekijken. Traceer en scherp die online customer journey dagelijks bij; bekijk realtime het online bezoek en stel je online campagnes continu bij. Gewoon omdat het gedrag van de online consument dit vereist. Leuk dat je jezelf ‘online marketeer’ noemt maar uh… heb je ook een online trackrecord? Kun je ook scoren met complex online consumentengedrag? Kun je continu reageren op de veranderingen in online (zoek)gedrag? Weleens aan het multiscreeningeffect gedacht als marketeer?

Uitdaging voor veel marketeers is eigenlijk niet zozeer online conversie maar online conversie attributie: ‘Wat zorgde daadwerkelijk voor een online aankoop of proefrit? Wát was de trigger?’ Dat is buitengewoon lastig te bepalen, maar weer heel belangrijke informatie. Hoe ver ga jij daarin in dit boek?
Online conversie attributie-optimalisatie is hot. Je kijkt heel diep en precies naar bepaalde details. Ik ben het volkomen eens met deze nieuwe generatie van weboptimalisatie. Het is alleen nog voor weinig marketeers en consultants een bekend terrein. Er wordt nog te simpel en te basaal aan online optimalisatieknoppen gedraaid. Wat mij verbaast is dat veel ‘specialisten’  in hun blogs, boekjes en overige content niet verder komt dan de basistips voor optimalisatie. De tijd lijkt soms stil te hebben gestaan voor sommigen. Er is maar weinig beschreven over crossmediaal online consumentengedrag en de hot topics van conversie attributie-optimalisatie.

Conversiegedreven marketing is óók een kwestie van testen, meten en bijsturen – always on -: dat vergt een zeer assertieve houding van marketeer en bureau. In hoeverre halen lezers die boodschap uit jouw boek?
Again I agree. De state-of-mind van online marketeer moet van ‘laten we eens wat analyseren’  naar een ‘realtime analyseer, track en verbeter-traject’. De online marketeer moet zichzelf op hoge snelheid accountable maken en doelgericht leren scoren met online. Terecht zie je dat de ervaren en senior online marketeer bedreven zijn in SEO en SEA, affiliate marketing, usability en contentmarketing. Het is part of the deal. Conversie is niet alleen een site of campagnepagina lanceren en dan wat webvertising inkopen. Het zit dieper. 

Je illustreert je verhaal met veel praktijkvoorbeelden. Spaar eens niet kool en geit en zeg eens welke daarvan jouw eigen all time favorite is, en waarom? Is dat een herhaalbare case?
Lastig. Elke case heeft zijn eigen verhaal, doelgroep, targets en doelstellingen. Veel fraaie conversiecases zitten bij relatief kleine en onbekende partijen. De uitgebreide cases van Wehkamp.nl en KLM vind ik – voor Nederlande – klassieke cases. Daar zitten veel learnings in.

Je bent zelf een kat met negen marketinglevens en zowel spreker, adviseur, blogger, auteur niet te vergeten maar het ultieme online converterende concept heb je nog niet gemaakt of bedacht. Ga je dat nog doen?
Ik leef mijn vak. Altijd 100% bezig met online marketing en de drive een bijdrage te leveren aan het mooie vakgebied. Ik experimenteer, leer, onderzoek, beschrijf, ga veel in discussie, deel veel, doceer en consult. Daarbij leveren de uitglijders de meeste learnings op. Verras jezelf en bekijk de modellen in het boek. Er staat niet altijd groots bij dat het eigen modellen zijn, maar dat zijn de meeste modellen welzeker. Het gaat mij meer om het feit dat de lezers met praktische modellen aan de slag kunnen dan dat de wereld weet dat ik eigen modellen in elkaar heb gedraaid op basis van onderzoek en ervaring.

– See more at: http://www.marketingonline.nl/artikel/patrick-petersen-%C2%B4de-online-marketeer-moet-zichzelf-op-hoge-snelheid-accountable-maken%C2%B4?sharehash=hyj9jJ1FPU93oRRSrCixY5kWB70zCIExwE6hQVcm9eE#sthash.Gk9gS2BQ.PAbnm3sQ.dpuf